Yhteisvastuukeräys alkaa

Sunnuntaina 5.2.2017 alkaa valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys, jolla autetaan ihmiskaupan uhreja Suomessa ja tuetaan nuorten selviytymistä ja koulutusta Lähi-idän pakolaisleireillä.

Lipaskeräyksiä ja tapahtumia
Ylivieskan keräyksen avaus ja kohteiden esittely pidetään klo 10 pidettävän messun ja kirkkokahvien jälkeen Suvannon kappelilla. Aiempien vuosien tapaan kevään aikana Yhteisvastuun hyväksi järjestetään erilaisia tapahtumia kuten lipaskeräys kaupoissa ja talvitapahtuma jäähallilla sekä diakonian leipämyyjäiset. Myös musiikkitilaisuuksilla kootaan varoja Yhteisvastuulle. Perinteistä Yhteisvastuun listakeräystä ovelta ovelle ei enää järjestetä. Keräyksen voimavaroja on sen sijaan tarkoitus suunnata enemmän keräystapahtumiin ja ajankohtaisiin Kirkkotalakoisiin.

Tule Yhteisvastuun lipaskerääjäksi
Seurakunta etsii vapaaehtoisia lipaskerääjiä 11.2. ylivieskalaisliikkeissä järjestettävään Yhteisvastuukeräykseen. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä diakoniatyöntekijä Sari Viitalaan 044-7118626.