Kirkkoneuvosto hyväksyi arkkitehtikilpailun ohjelman

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 6.2.2017:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi palkintolautakunnan laatiman kilpailuohjelman ”Ylivieskan kirkon ja sen ympäristön arkkitehtuurikilpailu” noudatettavaksi Ylivieskan uuden kirkon arkkitehtuurikilpailussa. Ohjelma menee vielä Suomen Arkkitehtiliitto SAFA:n hyväksyttäväksi. Kilpailuohjelma julkistetaan 14.2. täällä, jolloin arkkitehtuurikilpailu alkaa. Kilpailu päättyy 15.5.2017.

Merijärven kappalaisen virkaa ovat hakeneet Janne Isomaa ja Matti Poutanen. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin lausunnon mukaan molemmat hakijat ovat kelpoisia hakemaan kappalaisen virkaa. Kirkkoneuvosto päätti haastatella hakijat. 15.2. pidettävään haastattelutilaisuuteen kutsutaan mukaan kirkkovaltuuston ja Merijärven kappelineuvoston jäsenet.

Kirkkoneuvosto valitsi Ylivieskan seurakunnan edustajaksi Kalajoen rovastikunnan kasvatustoimikuntaan vuosiksi 2017-2018 nuorisotyönohjaaja Hannele Ahon ja varalle johtava nuorisotyönohjaaja Hanne Konttilan.

Neuvosto hyväksyi Heikkilän tilan puukaupan tarjousten perusteella UPM Kymmene Oyj:n kanssa.