Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 28.5.2008

Heikkilän urakoitsijat valittu

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi Heikkilän alueelle rakennettavan uuden toimitalon urakoitsijat. Rakennusurakoitsijaksi valittiin Rakennusliike Kaarron Rakennus Oy Ylivieskasta, putkiurakoitsijaksi Tekmanni Oy Kokkolasta, iv-urakoitsijaksi Oula-Pelti Oy Oulaisista ja sähköurakoitsijaksi HSK Sähkö Oy Kalajoelta.  Automaatiourakoitsijan valintaa ei vielä tehty. Verolliset urakoiden kokonaiskustannukset ovat noin 4,934 miljoonaa euroa. Valvojaksi valittiin rakennusmestari Harri Korpi.  Rakennusurakka käynnistyy kesän aikana. Neuvosto päätti ottaa rakennushankkeelle neljän miljoonan euron pitkäaikaisen lainan tarjousten perusteella Sampo-pankilta.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Suvannon huoltorakennuksen ja –katoksen rakennukset, Törmälän leirikeskuksen peruskunnostuksen  sekä Seurakuntakoti Marian sosiaalitilat vastaanotetuiksi ja käyttöönotettaviksi. Seurakunnan rippikoulu- ja varhaisnuorten leirit ovat tästä kesästä alkaen neuvoston päätöksellä savuttomia eli tupakointi on kielletty.