Janne Isomaa Ylivieskan kappalaisen virkaan

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi Janne Isomaan Ylivieskan seurakunnan kappalaisen virkaan. Viran tehtäviin kuuluu Merijärven kappeliseurakunnan hengellisen toiminnan hoitaminen ja myös koko seurakunnan toimintaan osallistuminen.

Kirkkovaltuusto valitsi vuosiksi 2017-2018 kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi Kalle Luhtaselan ja varapuheenjohtajaksi Juhani Isotalon sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi Pekka Similän ja henkilökohtaiseksi varajäseneksi Olli Hiitolan.

Kirkkoneuvostoon valittiin jäseniksi Jukka Hautala (varajäsen Roope Rantala), Marja Himanka (Antti Rahja), Merja Jaakola (Paula Haapakoski), Leo Mehtälä (Sirpa Hannula), Juhani Alaranta (Antero Saulio), Ritva Nauha (Anita Kallio) ja Kirsi Herranen-Somero (Tiina Junttila).

Kirkkovaltuusto antoi kirkkoneuvostolle tehtäväksi valmistella siirtymistä paperittomaan kokousjärjestykseen. Kirkkoherra kertoi kirkon ja sen ympäristön arkkitehtuurikilpailusta, ja kirkkovaltuutetuille jaettiin arkkitehtuurikilpailun kilpailuohjelma. Kilpailun ratkettua kirkkovaltuusto tekee lopulliset kirkon rakentamista koskevat päätökset. Kirkkovaltuustolle tiedotettiin että vakuutusneuvottelut jatkuvat edelleen.