Veisuun vuoksi vie matkalle Siionin virsien maailmaan

Keskiviikkona 31.5. julkistettiin Ylivieskan kirjastossa Raudaskylän Kr. Opiston rehtori ja Herättäjä-Yhdistyksen puheenjohtaja Jukka Hautalan kirjoittama Veisuun vuoksi –kirja. Kirjan alaotsikko on Uudistuvat Siionin virret ja sen on kustantanut Kirjapaja & Herättäjä-Yhdistys.

Virsiuudistus on laaja projekti, jossa nykyisyys ja historia kohtaavat. Heränneiden veisuukirjan, Siionin virsien, kolmas kokonaisuudistus valmistui lokakuussa 2016.

Veisuun vuoksi avaa Siionin virsien historiaa ja uudistuksen taustaa ja tuloksia. Teos kurkistaa Siionin virsien rikkaaseen runouteen ja teologiaan ja pohtii, mikä uudistetuissa virsissä on olennaista.

Teos tarjoaa kiinnostavan matkan sekä virsiä veisaavalle että niille, joille Siionin virret eivät ole ennestään tuttuja.