Nuoret Taizé-matkalla

Ylivieskan lukion ja seurakunnan vuoden 2017 nuorten Taizé –matka alkoi lähtösiunauksella ke 21.6. klo 9 Ylivieskan kirkon rauniolla. Matkaan lähti 30 nuorta. Seurakunnan puolesta vetäjänä on nuorisotyönohjaaja Juha Niemelä ja lukion puolesta matkanjohtaja on Kalle Luhtasela. Matkaa voi seurata lukion ja seurakunnan facebook-sivuilta.

Taizé 2017 nuorten Euroopan matkaryhmää ovat tukeneet Bet-Ker, Finntensid, Ylivieskan Halpa-Halli, J.E.Klemetti, Kallio/ Ylivieskan terveyskeskus, LC Ylivieska, LC Ylivieska/Huhmari, LC Ylivieska/Savisilta, Osuuskunta PPO, Raudasmäen sosiaalipalvelut Oy, Tunturiporo, Ylivieska kaupungin tekninen palvelukeskus/tilapalveluyksikkö,Ylivieskan Osuuspankki, Ylivieskan-Jokivarsi Rotaryklubi, Ylivieskan Rotaryklubi, Ylivieskan lukio ja Ylivieska seurakunta.

Ylivieskan lukion ja seurakunnan yhteistyö Euroopan matkoissa alkoi vuonna 1999, kun Aution Maunon ja Kaarinan ja Haikolan Maurin ja Tuijan vetämällä matkalla oli lukio ensimmäistä kertaa mukana. Sitäkin ennen seurakunta oli tehnyt muutaman nuorten matkan Eurooppaan. Ensimmäinen aidosti yhteinen matka oli sitten vuonna 2001. Sen jälkeen yhteistyömatkoja on tehty vuosina 2003, 2005, 2007, 2009, 2011 ja 2014.