Puhdas armo -konsertti Akustiikassa

Taiteiden yönä 26.8. klo 18 kuullaan Puhdas armo -konsertti Ylivieskatalo Akustiikassa. Siinä esiintyvät Singet Ensemble ja kontratenori Teppo Lampela, Maria Saari - sello, Niina Ylikulju - urut, Juha Sorvisto - Martti Luther, Ruusa Saarinen - valokuvataide sekä vanhan musiikin soitinyhtye.

Säveltäjämestari Johann Sebastian Bach arvosti sukunsa säveltäjiä suuresti ja tutki heidän teoksiaan. Reformaation 500-juhlavuoden Puhdas Armo -konsertin teokset ovat kaikki Bachin suvun säveltäjiltä. Martti Luther pääsee ääneen perheelleen ja ystävilleen kirjoittamiensa koskettavien kirjeiden kautta. Bachien vokaaliteokset, yleisökoraalit ja Lutherin suuri suru tyttärensä kuolemasta sekä niitä reflektoiva valokuvataide kommentoivat toisiaan visuaalisessa draamakonsertissa.

Singet Ensemble on vuonna 2015 perustettu renessanssi- ja barokkimusiikkiin perehtynyt yhtye, jota johtaa kontratenori ja vanhan musiikin spesialisti Teppo Lampela. Yhtyeen 12 laulajaa ovat kaikki musiikin ammattilaisia tai pitkälle edenneitä harrastajia Kala- ja Pyhäjokilaaksoista.

Liput, 10 euroa, ovat myynnissä lipputoimisto.fi lisäksi Akustiikan lipunmyynnissä ma-pe klo 12-19 ja la 12-16 sekä ennen konserttia. Noin tunnin kestävän konsertin järjestää Ylivieskan seurakunta ja Ylivieskan kulttuuritoimi.