Soi virtemme kiitosta Herran - Turun tuomiokirkon poikakuoro konsertoi Merijärven kirkossa

Turun tuomiokirkon poikakuoro, Chorus Cathedralis Iuniorum, CCI, saapuu Pohjanmaan kiertueella konsertoimaan Merijärven kirkkoon perjantaina 1.9. klo 19.

Poikakuoron, tenori Heikki Rainion ja urkuri Tomi Satomaan konsertin ohjelma on laadittu sekä Reformaation merkkivuotta että Suomen 100 v. juhlavuotta ajatellen.

Reformaation eräs tärkeimmistä merkityksistä musiikin suhteen oli virsien synty ja siksi konsertin ohjelmassa on runsaasti sovituksia eri koraaleista. Toinen konsertin johtoajatus ohjelmaa suunniteltaessa oli suomalaisten säveltäjien tuotanto. Vain naapurimaastamme Ruotsista tulevat kansansävelmät, Taalalaiskoraalit, tekevät poikkeuksen. Sovitukset näihin koraaleihin kuorolle ja uruille on tehnyt ruotsalainen säveltäjä ja jazzpianisti Nils Lindberg. Konserttiohjelman hinta on 10 euroa.