Uutinen kirkkovaltuuston kokouksesta 10.6.2008

Toimitalon poistosta alijäämäinen tilinpäätös

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto vahvisti viime vuoden tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen. Tilikauden tulos on 653.000 euroa alijäämäinen, vaikka vuosikate on 355.000 euroa plussan puolella. Tulosta heikentää puretun Toimitalo Pietarin 764.000 euron kertapoisto. Verotulot kasvoivat 2,9 % budjetoidusta ja olivat vähän yli 2,9 miljoonaa euroa.

Väliaikaisista toimitiloista huolimatta toiminta on pyörinyt hyvin. Perusteellisen keskustelun toiminnasta ja taloudesta käynyt kirkkovaltuusto piti työntekijätilannetta sekä toiminnan ja talouden virettä hyvinä. Viime vuoden toimintaa sävytti myös uusien toimitilojen suunnittelu, johon henkilöstö osallistui merkittävästi.

Kirkkovaltuusto hyväksyi Heikkilän alueelle rakennettavan uuden toimitalon urakkasummat. Rakennusurakoitsijaksi kirkkoneuvosto on valinnut Rakennusliike Kaarron Rakennus Oy Ylivieskasta, putkiurakoitsijaksi Tekmanni Oy Kokkolasta, iv-urakoitsijaksi Oula-Pelti Oy Oulaisista ja sähköurakoitsijaksi HSK Sähkö Oy Kalajoelta.  Automaatiourakoitsijaksi rakennustoimikunta valitsi T.A.C. Finland Oy:n Oulusta. Verolliset urakoiden kokonaiskustannukset ovat noin 4,944 miljoonaa euroa. Rakennusurakka käynnistyy mahdollisimman pian kesän aikana. Valtuusto hyväksyi neuvoston esityksen neljän miljoonan euron pitkäaikaisen lainan ottamisesta rakennushankkeelle tarjousten perusteella Sampo-pankilta.

Kirkkovaltuusto hyväksyi Suvannon hautausmaan asemakaavakartan tuomiokapitulille vahvistettavaksi. Kirkkoneuvoston jäseneksi paikkakunnalta poismuuttaneen Martti Nuoralan tilalle valittiin Ismo Iso-Heiniemi ja hänelle varajäseneksi Janne Pelo.