D’amen konsertoi Kirkkotalakoiden hyväksi

Naiskuoro D'amen konsertoi sunnuntaina 1.10. klo 15 Suvannon kappelissa, Ylivieskassa. Ohjelmisto on monipuolinen sisältäen vaativiakin teoksia. Kuoro on harjoitellut mm. Jukka Kankaisen säveltämää Missa piccolaa. Ohjelmistossa on spirituaaleja ja ihan perinteistä suomalaista ja ulkomaista hengellistä ohjelmistoa. Kuoro on tehnyt myös lukuisia kehtolauluja sekä kansanlauluja erilaisin sovituksin. Uuteen konserttiohjelmistoon kuuluu mm. Jan Hellbergin sovittama kolmen kansanlaulun sarja. Ylivieskan konsertissa kuullaan näiden teosten lisäksi mm. sovituksia uusista Virsikirjan lisävihkon lauluista. Konsertissa kerätään kolehti Kirkkotalakoiden hyväksi.

D’amen on perustettu 1978 Marja-Kaisa Kropsun toimesta. Tommi Hekkala on toiminut johtajana vuodesta 2009 saakka ja tänä aikana kuoro on uusiutunut ja kehittynyt merkittävästi. D'amenissa on tällä hetkellä 32 laulajaa. Toiminta on tavoitteellista ja aktiivista. Viime vuosina kuoro on konsertoinut Oulun ympäristössä. Noin joka toinen vuosi tehtävä ulkomaanmatka on pitänyt kuorolaiset sitoutuneina ja harjoittelun tavoitteellisena. Toimintaan kuuluu luonnollisesti avustamiset oman seurakunnan messuissa.