Merijärvelle etsitään diakoniatyöntekijää

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 26.9.2017:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto myönsi Marianne Joensuulle eron Merijärven kappeliseurakunnan osa-aikaisesta (50 %) diakonian virasta ja julisti viran haettavaksi 2.11. mennessä.

Kirkkoneuvosto päätti solmia uuden yhteistyösopimuksen Suomen Pipliaseuran kanssa ndongan ja kwanjaman kielisten raamatunkäännöshankkeiden tukemisesta Namibiassa 1750 euron tavoitesummalla vuodessa. Sopimus korvaa aikaisemman samansuuruisen sopimuksen raamatunkäännöstyön tukemisesta Etelä-Amerikassa.

Neuvosto aloitti myös ensi vuoden talousarvion käsittelyn hyväksymällä investointisuunnitelman. Uuden kirkon suunnittelu käynnistetään v. 2018 aikana ja rakentamiseen päästäneen v. 2019 kesällä. Rakentaminen ajoittunee vuosille 2019-2020. Muut investoinnit ovat lähinnä korjausta ja kalusteiden uusintaa.