Tavallisten naisten päivä Ylivieskan seurakuntakodilla

Naisia kaivolla-teemalla järjestetään Tavallisten naisten päivä lauantaina 14.10. klo 11-16 seurakuntakoti Mariassa, Ylivieskassa. Päivä tarjoaa hoitavaa yhdessäoloa, asiaa jaksamisesta, löytämisestä, selviytymisestä, armosta ja rukouksesta.

Ohjelmassa on Margetta Sarkkisen alustus ”Mistä ammennan, löydänkö vettä?”, musiikkia ja laulua lauluryhmien Grazie & Anja Keskitalo ja Agape & Jaana Yrttiaho esittäminä sekä Elina Kattilakosken alustus ”Rukous voimavarana äidin arjessa”.

Naistenpäivillä on mukana myös draamaryhmä KUJE, joka esittää pienoisnäytelmän Monologi Neljälle Naiselle. Näytelmä sijoittuu nykyaikaan, mutta naisroolien esikuvat löytyvät Raamatusta. Ennen naiset kokoontuivat kaivolla, nykyään kohdataan kaupassa. Kujeeseen kuuluvat Kaarina Eskola, Ulla-Mari Kivi, Jaana Syrjänen ja Eija Kantola. Monologi Neljälle Naiselle on kirjoittanut ja ohjannut Ulla-Mari Kivi.

Ohjelman ohessa on tarjolla kasviskeittoa ja marjapiirakkakahvit. Päivän ajaksi on järjestetty lastenhoito. Tavallisen naisen päivän järjestävät Ylivieskan seurakunta ja Keski-Pohjanmaan Ev. Lut. Kansanlähetys.

Draamaryhmä KUJE (vas.): Ulla-Mari Kivi, Kaarina Eskola, Jaana Syrjänen ja Eija Kantola