13000 euroa kerättynä - Sukilla kirkko-juhlatalkoot Prisman aulassa

Kirkkotalkoot ovat keränneet rahaa monella eri tavalla. Luovuus ja talkoohenkisyys ovat synnyttäneet erilaisia ideoita koota ihmisiä yhteen kirkkotalkoohengessä seurakunnan varainkeruuseen.

Sukilla kirkko-logo - Pekka SorriEräs ilmaan heitetty ajatus syntyi Marjo Matilaisen (os. Mustasaari) päässä: siirretään suru puikoille ja sukkina maailmalle. Ideasta syntyi Sukilla kirkko-talkoot, jonka tarkoituksena oli kerätä itsetehtyjä sukkia ja myydä uuden kirkkomme hyväksi. Media-assistentti Pekka Sorri sai tehtäväkseen suunnitella sukkien ympärille vyötteen, joka on saanut runsaasti kiitoksia.

Sukkia alkoi kerääntyä Ylivieskaan ympäri Suomea, kun perustetut Facebook-sivut tavoittivat ihmisiä. Tällä hetkellä Facebook-sivua seuraa 1020 ihmistä ja yhteydenottoja tulee ympäri Suomea.

Talkooryhmät vyöttävät ja myyvät sukkia erilaisissa tapahtumissa. Tällä hetkellä sukkia kerätään ja myydään Ylivieskassa, Seinäjoella, Varkaudessa ja Torniossa. Saamme sukkia Järvenpäästä Tervolaan. Ylivieskassa sukkia voi jatkossakin toimittaa kirkkoherranvirastoon tai Kirppis Ruususelle.

Tulevan viikon torstaina 19.10. klo 14 alkaen on Prisman aulassa, Ylivieskassa, kenellä tahansa mahdollisuus päästä osallistumaan sukkien vyöttämiseen ja neulomiseen - tai lahjoittamaan lankoja tai valmiita sukkia. Vyötettävää on tällä hetkellä n. 6 kassillista. Paikalla on myös mahdollista ostaa kirkkosukkia.

Kauniit kiitokset kaikille tavalla tai toisella Sukilla kirkko-talkoisiin osallistuville! Meitä kaikkia tarvitaan edelleen, vaikka Sukilla kirkko -keräyssumma onkin jo huikea 13.000 euroa.