Kristityt motoristit Suvannon kappelilla

Armon kulkureiksi itseään kutsuvat, kristityt motoristit, Esa Anttila, Jukka Salmu, Timo Jutila ja Timo Röning esiintyvät Suvannon kappelilla järjestettävässä Kohtaamispaikka-illassa 31.10. klo 18. Tilaisuuteen ovat kaikki lämpimästi tervetulleita. Motoristien tämän vuoden tunnusbiisi  on ”Sata Lasissa”  jonka ovat tehneet Esa Anttila ja Jose Piippo.

Kristittyjä eri kirkkokuntiin kuuluvia ja yhteiskristilliseltä pohjalta toimivia motoristijäseniä on nykyisin noin 1000. Motoristien käyttämä tunnus 7 x SF suomennettuna: Seitsemän kertaa Suomi Finland. Tämä tarkoittaa Gospel Ridersin seitsemänä vuonna toistettavaa kampanjaa, jonka puitteissa kierretään Suomea erityisessä tarkoituksessa. 7xSF- kampanjan sanoma on toisaalta ollut joka vuosi sama - kutsu Jeesuksen Kristuksen seuraamiseen – toisaalta joka vuodella on ollut oma teemansa tunnusväreineen. Kristityillä motoristeilla on oma vuotuinen päätapahtuma MOJ-meeting jonka lyhenne tulee sanoista Message of Joy, Ilosanoma.

Miesten mielestä kristillinen usko ilmenee heissä jokaisessa persoonallisella tavalla. Joillekin tärkeintä on pitää huolta heikoimmista; toiset haluavat viettää aikaa rukoillen ja Raamattua tutkien. Jotkut  kertovat hyvää sanomaa jokaiselle ohikulkijalle, toiset yksityisesti kuunnellen ja ystävän ehdoilla keskustellen. Yhdet kokkaavat ja tiskaavat; toiset veistävät ja vasaroivat; kolmannet soittelevat puhelimella ja organisoivat. Joillekin pääpaino voi olla sairaitten puolesta rukoilemisessa; toiset taas mieluiten palvovat ja laulavat ylistystä Herralle. Useimpien mielestä nämä kaikki ja paljon muuta kuuluu uskovan elämään; painotukset vain vaihtelevat.

Luvassa on ilta täynnä sanaa ja kokeneiden Armon kulkuri-muusikoiden esittämää evankeliumin ilosanomaa. Sanan osuudesta vastaa Keski-Pohjanmaan Ev Lut Kansanlähetyksen piirijohtaja Tuisku Winter.