Kirkkoherran virka haettavana

Oulun hiippakunnan tuomiokapitulissa on haettavana Ylivieskan seurakunnan kirkkoherran virka. Virka täytetään 1.2.2019 alkaen. Virkaan valittu kirkkoherra kutsuttaneen aloittamaan tehtävässä sijaisena jo 1.9.2018 alkaen.

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto on määrittänyt kirkkoherran viran erityisiksi tarpeiksi seuraavat piirteet:
- hengellinen johtajuus
- kyky strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen muuttuvassa toimintaympäristössä
- hyvä organisointi- ja yhteistyökyky
- hyvät henkilöstöjohtamisen ja vuorovaikutuksen taidot
- kirkollisen lainsäädännön ja seurakunnan hallinnon tuntemus

Kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla. Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittanut pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Hakuaika päättyy 21.12.2017 klo 15. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille osoitetut hakemukset toimitetaan KirkkoHR-palvelun kautta tästä linkistä. Hakemukseen on liitettävä nimikirjaote, josta ilmenee esteettömyys hakea kirkkoherran virkaa, sekä lääkärintodistus (T-lomake). Varsinainen hakemus kirjoitetaan sähköisessä hakulomakkeessa kenttään Vapaamuotoinen hakemuksesi tehtävään. Nimikirjaote liitetään kohtaan Ansioluettelo ja lääkärintodistus kohtaan Liitetiedosto.
Lisätietoja antavat kirkkoherra Timo Määttä, p. 044 7118 611 sekä pappisasessori Heikki Nissinen, p. 040 5445 132. Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.