Perhekerhossa askarreltiin kirkko

Kuva: Taina RissanenKun vanhemmat lapsineen tulivat askarteluhuoneeseen, annoimme ohjeeksi, että tässä on kenkälaatikoita ja pöydällinen kierrätysmateriaalia, mitä voi käyttää kirkon valmistuksessa. Aika moni vanhempi naurahti ja hymyili sanoen "Ai sellainen pikkuprojekti".
Lapset olivat innoissaan, kun saivat askarrella isoista kenkälaatikoista ja selailla isoja tapettikirjoja. Liimaakin saatiin kulutettua aika paljon, tiistaina meni yksi isopullollinen Erikeeperiä.
Kirkkoaskartelussa sekä lapset että aikuiset olivat innokkaasti mukana. Yksi äiti kertoi, ettei lapsi tykkää askartelusta, mutta kirkon "rakentamisesta" lapsi innostui niin paljon, että äidin piti kehottaa lopettamaan, kun kerho oli päättymässä.
Niissä kirkoissa, joissa tehtiin kirkko sisältäpäin, näki kuinka äiditkin nauttivat tekemisestä. Kirkonpenkkejä ja saarnastuolia liimailtiin kirjaimellisesti kieli keskellä suuta ja piirrettiin ikkunanruutuja. Muutama perhe sanoi, että he jatkavat kirkon valmistusta vielä kotonakin.
Ilahduttavinta kirkoissa oli se, että lähes jokaisesta löytyi risti, niin kuin yksi lapsi sanoi: "Siihen pitää laittaa se kirkon merkki (tarkoitti ristiä) ja sen paikka on tässä". Ja lapsi näytti oven yläpuolta.

Kuva: Taina Rissanen