Virsiä veisaamalla nälkää torjumaan

Nälkä, köyhyys, omastaan jakaminen ja toivo paremmasta ovat teemoja, jotka kulkevat läpi Raamatun. Samat teemat toistuvat myös virsikirjassamme. Siksi tänä vuonna lähestytään Ylivieskassa Yhteisvastuu-keräystä myös virsiä veisaten. Lisäksi viime syksyn Reformaatioviikon virsi-illalle toivottiin jatkoa, joten jatkamme niitä nyt Yhteisvastuun merkeissä. Keräys tarjosi illoille ja virsille valmiit aiheet.

Virsi-iltoja järjestetään kerran kuussa kevään ajan helmikuusta toukokuuhun. Ensimmäisessä helmikuun illassa 15.2. veisataan virsiä toivosta ja kansojen välisestä yhteydestä. Samalla tutustutaan Kirkon Ulkomaanavun työhön. Toisessa maaliskuun illassa hiljaisen viikon keskiviikkona veisataan paastonajan virsiä ja kärsimyksestä kertovia virsiä. Huhtikuussa on vuorossa virsiä elämän leivästä, ruoasta ja jakamisesta. Toukokuun illan aiheena on kiitos. Merijärven virsi-illassa on virsiä kaikista aiheista.

Virsien joukossa on tuttua ja outoa, vanhoja ja uusia virsiä. Veisuun lomassa on lyhyitä tietoiskuja Yhteisvastuu-keräyksestä ja musiikkiesityksiä. Illat päättyvät iltapalaan, jolloin on mahdollisuus antaa panoksensa Yhteisvastuu-keräyksen hyväksi. Tule sinäkin veisaamaan ja torjumaan nälkää lähellä ja kaukana!

Huomaa, tilat ovat vaihtuneet!