Kirkkoneuvosto valitsi uuden kirkon suunnittelumallin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 26.2.2018:

Kirkkoneuvosto valitsi uuden kirkon suunnittelumalliksi integroidun projektitoimituksen eli yhteistoimintamallin. Tässä mallissa seurakunta kilpailuttaa keskeiset suunnittelijat ja urakoitsijat heti hankkeen alussa suunnittelemaan ja kehittämään hanketta yhdessä seurakunnan kanssa. Hankkeen pääsunnittelijana on arkkitehtikilpailun voittanut arkkitehtitoimisto K2S ja sieltä arkkitehti Kimmo Lintula. Seurakunnan puolelta suunnitteluprojektia vetämään valittiin Vison Oy:n Eero Moilanen.

Kirkkoneuvosto valitsi kokouksessaan haastattelutyöryhmän avoinna olleeseen diakonian virkaan. Haastattelutyöryhmä valitsee haastatteluun kutsuttavat hakijat ja suorittaa haastattelut. Työryhmään valittiin johtava diakoniatyöntekijä Satu Similä, kirkkoherra Timo Määttä ja kirkkoneuvoston edustajana Ritva Nauha. Vuosikokousedustajiksi kirkkoneuvosto valitsi Suomen lähetysseuran vuosikokoukseen Iina Matikaisen ja Jorma Kopakkalan (varalle Ville Mäkelä ja Iida-Liisa Repo). Suomen Pipliaseuran vuosikokoukseen valittiin Iida-Liisa Repo (varalle Tatu Löytynoja). Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkkoherranvaaliin tiedotussuunnitelman ja päätti, että kaikille ehdokkaille järjestettävä vaalipaneeli järjestetään 8.5 klo 18 Suvannon kappelilla.