Ylivieskan kirkkoneuvosto hyväksyi ylijäämäisen tilinpäätöksen

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 19.3.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi viime vuoden 155.608 euroa ylijäämäisen tilinpäätöksen tilintarkastajille esitettäväksi ja kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi. Verotulojen lievästä laskusta huolimatta hyvä tulos syntyi toimintakulujen alittumisen vuoksi.

IT-asiantuntija Merja Heikkisen ilmoitus eläkkeelle siirtymisestä hyväksyttiin. Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen johtokunnan esityksestä työsuhde päätettiin julistaa haettavaksi. Merijärven kappeliseurakunnan toimistosihteerin, siivoojan ja suntion sijaisen, Leila Eilolan, ilmoitus eläkkeelle siirtymisestä hyväksyttiin. Tehtävien uudelleen jakoa selvitetään ja kokeillaan siten, että seurakuntatoimisto on avoinna torstaisin ja silloin päivystäjänä on kappalainen. Siivoojan ja seurakuntakodin omien tilaisuuksien emäntänä toimii Ulla Lehtola. Suntion sijaisena kesällä toimii pitkäaikainen kesätyöntekijä. Dikaonian osa-aikaisen viran täyttämisen kirkkoneuvosto siirsi jatkovalmisteluun.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Törmälän ja seurakuntakotien tarkistetun palveluhinnoittelun. Neuvostolle annettiin tiedoksi Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin vahvistus Riikka Talvitien virkamääräyksestä Ylivieskan seurakunnan vs. kappalaisen virkaan ajalle 1.2 – 31.8.2018.