Eija Nivalasta Ylivieskan seurakunnan kirkkoherra

Eija Nivala on Ylivieskan seurakunnan 11. kirkkoherra. Sunnuntai-iltana 20.5. päättyneessä kirkkoherranvaalissa 1. vaalisijalla ollut Oulaisten vs. kirkkoherra Eija Nivala sai 696 ääntä. Kolmannella vaalisijalla ollut Pyhäjärven kirkkoherra Mirva Ahola sai 658 ääntä ja toisella vaalisijalla ollut Siikalatvan kirkkoherra Merja Jyrkkä 108 ääntä. Ylivieskan kirkkoherranvaalin äänestysprosentti oli 14,24. Äänioikeuttaan käytti yhteensä 1467 seurakuntalaista, joista varsinaisena vaalipäivänä 508. Ennakkoääniä annettiin yhteensä 959. Hylättyjä ääniä oli viisi. Äänioikeutettuja vaalissa oli kaikkiaan noin 10298. Edellisissä kirkkoherranvaaleissa vuonna 1996 äänestysprosentti oli 32,3. Ylivieskan seurakuntaan kuuluu vuonna 2006 siihen liittynyt Merijärven kappeliseurakunta.