Luontokirkkoon kiittämään kesästä jo kymmenettä kertaa

Kuva: Eveliina PylväsKesä on täällä taas ja luonto on herännyt ylistämään Jumalaa. Myös me saamme liittyä linnunlaulun ja muun luomakunnan ylistykseen toukokuun viimeisenä sunnuntaina. Silloin on Suvivirren sunnuntai ja silloin kajahtavat kesäiset virret. Mikä olisikaan parempi tapa kiittää Kaiken Luojaa kesän valosta ja lämmöstä kuin kokoontua veisaamaan iloisin mielin luontokirkkoon? Vietämme luontokirkkoa Joonaalan kämpällä Suvivirren sunnuntaina 27.5.18 klo 13. Tämä luontokirkko on aivan erityinen, sillä tämä on jo kymmenes luontokirkko Joonaalassa. Ilmassa on siksi kesän ilon lisäksi myös juhlavuoden humua.

Perinteiseen tapaan Salmiperän väki kattaa kirkkokahvit luonnonhelmaan ja kodan tulessa voi paistaa itse tuomiaan makkaroita. Kahvitus ei maksa, mutta varaa mukaan käteistä kolehtia varten. Koska vietämme jumalanpalvelusta ja kahvittelemme ulkoilmassa, pukeudu säänmukaisesti. Ei haittaa myöskään, jos rukoilet kanssamme oikein arvollisia säitä, aurinkoa ja paistetta.

Veisaamme luontokirkossa Suvilinnun lauluvihkosta kesäisiä virsiä ja lauluja. Miten oivallista onkin veisata kesäisiä virsiä, joista monille tulee mieleen kesälaitumille ponkaiseminen kouluvuoden ahkeroinnin päätteeksi! Samoja virsiä ja lauluja veisaten saamme tukea Kirkon Ulkomaanavun työtä, jotta myös Nepalin lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisuus laadukkaaseen koulutukseen. Tervetuloa kesäiseen luontokirkkoon kiittämään Jumalaa, kaiken Luojaa!