Kirkon suunnittelua jatketaan kahden suunnitteluryhmän kanssa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 28.5.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti jatkaa kirkon suunnittelijoiden hankintaa kahden soveltuvuusvaatimukset täyttävän ryhmittymän: LT-Suunnittelu Oy ja A-Insinöörit Suunnittelu Oy kanssa. Neuvosto tutustui kirkon suunnittelun tämän hetkisiin luonnoksiin ja antoi omia havaintoja tilasuunnitteluun huomiotavaksi.

Kirkkoneuvosto valitsi Keski-Pohjanmaan It-aluekeskuksen johtokunnan esityksestä Jaana Uusitalon IT-asiantuntijan toimeen ja varalle Juho Kivelän. Kirkkoneuvosto hylkäsi Suvannon pappilasta tulleet neljä tarjousta. Hintatarjoukset eivät vastanneet ennakkoarviota. Pappilan lyhytaikaista käyttöä mietitään uudelleen. Neuvosto hyväksyi kirkkoherran ja talousjohtajan palkkojen tarkistuksen 1,6 % järjestelyerällä.

Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi, että Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on myöntänyt kappalainen Janne Isomaalle virkavapaata ajalle 3.9.-28.10.2018 ja pastori Riikka Talvitielle virkamääräyksen kappalaisen viransijaisuuteen ajalle 1.9.-31.10.2018. Tiedoksi annettiin myös, että kappalainen Tuomo Kälviä on irtisanoutunut virastaan 1.2.2019 alkaen eläkkeelle siirtymisen takia.