Oikaisuvaatimus ei muuttanut perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan valintaa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 26.6.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto käsitteli tiistaina 26.6. Juha Maalismaan tekemän oikaisuvaatimuksen perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan valinnasta. Kirkkoneuvosto valitsi 7.5.2018 kokouksessa johtajan virkaan Anne Sumelan ja varalle Juha Maalismaan äänin 5-4. Kirkkoherra Timo Määttä esitti oikaisuvaatimuksessa esiin tulleiden seikkojen lisäävän Maalismaan ansioita ja sen perusteella Maalismaan valintaa virkaan. Neuvosto totesi keskustelussa, että 7.5. kokouksessa tehtyyn päätökseen ovat jääneet kirjaamatta perusteet. Jukka Hautala teki oikaisuvaatimukseen liittyvän esityksen perusteista Anne Sumelan valinnalle. Äänestyksessä Hautalan esitys voitti kirkkoherran esityksen äänin 5-4. Päätökseen jättivät eriävän mielipiteen Timo Määttä, Marja Himanka ja Leo Mehtälä.

Kirkkoneuvosto valmisteli kirkon rakenne-, LVI- ja sähkösuunnittelijan valintaa 3.7. kokoontuvalle kirkkovaltuustolle. Valtuusto saa päätettäväkseen myös vaalilautakunnan puheenjohtajan valinnan. Neuvosto päätti vuokrata Suvannon kappelin kerhotilat kaupungin päiväkotitoimelle. Talousjohtajan irtisanoutuminen talousjohtajan virasta 1.1.2019 alkaen hyväksyttiin. Virka julistetaan haettavaksi elokuun alusta lukien ja hakuaika päättyy 30.8.2018.