Suurmuottityöt käyntiin Heikkilässä

Toimitalo Heikkilän rakennushanke etenee aikataulun mukaisesti. Pohjatyöt on pintamaatöitä lukuun ottamatta tehty ja sateinen kesä on näyttänyt veden löytävän hyvin pois rakennuksen ympäristöstä. Rakennus tulee korkealle ja ontelolaattojen alle jää lähes metrin korkuinen tuulettuva tila, jonka ilmankierrosta huolehditaan myös koneellisesti.

Maanantaiaamuna 8.9. pääurakoitsijan vastaava työnjohtaja Mikko Kaarto, työmaamestari Pekka Korva ja paikallisvalvoja Harri Korpi kertoivat suurmuottitöiden eli kantavien betoniseinien valun alkavan kuluvalla viikolla. Samalla on alkamassa väestönsuojaosan massiivivalu omana vaiheenaan. Miehet kertovat rakennushankkeen etenevän aaltomaisesti. Samaan aikaan on käynnissä kaikki rakennusvaiheet. Kun toisessa päässä runko on jo pystyssä, valetaan toisessa päässä sokkeleita. Tällä tavalla saadaan tyhjäkäynti minimiin ja pystytään säästämään resursseissa. Myös tärkeät valujen kuivatusajat pystytään paremmin varmistamaan.

Valvoja Harri Korpi kertoo rakennushankkeen sujuneen hyvin. Yhteistyö toimii saumattomasti ja työmaalla on hyvä henki, mikä on kaiken a ja o. Laatutietoinen pääurakoitsija haluaa tehdä työn mahdollisimman hyvin.

Tavoitteena on saada rakennukseen lämmöt päälle vaiheittain joulukuun loppuun mennessä. Toimitalo Heikkilän pitäisi olla rakennusaikataulun mukaisesti valmiin ensi vuoden syyskuun loppuun mennessä.