Uutta Ylivieskassa - Naisten aamukahvit toimitalo Pietarissa

Syyskuun 29. päivänä ensimmäistä kertaa järjestettävät Naisten aamukahvit tarjoavat yhteistä lepopaikkaa arjen keskelle. Tilaisuus antaa mahdollisuuden hengähtää ja ladata voimia arjen haasteisiin. Samalla omia taakkoja voi keventää, saada vertaistukea ja jakaa asioita tai tulla vain kuulemaan, mitä Raamatun naiset ja muut osallistujat kertovat omasta ajatusmaailmastaan.

Tilaisuuksien sisältönä on kevyen aamupalan lisäksi mm. musiikkia Eija Kantolan johdolla sekä alustus Maija Nymanin kirjasta ”Naisia kaivolla”. Ensimmäisen kerran otsikkona on ”Vertaileminen kielletty – Martta ja Maria”. Kuullun pohjalta osallistujat voivat keskustella pienemmissä ryhmissä Raamatun naisten elämästä ja omasta elämästään. Ryhmäkeskustelussa ei ole pakko jakaa omia elämänkokemuksia, mutta siihen on toki mahdollisuus. Mukaan voi tulla siis pelkästään kuulijaksi. Mukana on, mahdollisuuksien mukaan, myös seurakunnan omia työntekijöitä. Lopuksi tarjotaan mahdollisuus esirukoukseen sitä haluaville. Tilaisuudet pyritään aina päättämään klo 10.30, jotta osallistujat voivat suunnitella omat menonsa sen mukaan.

Naisten aamukahvit järjestetään ensimmäisen kerran lauantaina 29.9. klo 9.00 – 10.30, toisen kerran lauantaina 17.11. Kevään kokoontumisista päätetään myöhemmin. Kokoontumispaikaksi on seurakunnalta varattu Pietarin Vitiksen nuorisotilat, jossa on mukavat oleskelu- ja kahvittelutilat, omalla keittiöllä.

Osallistujille tarjotaan kahvi, tee, lisukkeena suolaista ja makeaa yms. pientä aamupalaa. Aamupala kustannetaan aikaisemmasta naistoiminnasta jääneillä varoilla sekä vapaaehtoistyöllä, joten ne ovat maksuttomia.

Naisten aamukahville kutsutaan kaikenikäisiä ja eri elämäntilanteissa eläviä naisia. Ketään ei suljeta pois. Ennakkoilmoittautumista tai muita pääsyvaatimuksia ei tilaisuuksiin ole.