Lauri Haikola –seminaari Sievissä

Sieviläissyntyisen, teologisen etiikan ja uskonnonfilosofian professorin, Lauri Haikolan muistoseminaari pidetään Sievissä lauantaina 20.9. Päivätilaisuudessa Vääräjokisalissa klo 12.00 puhuvat mm. Haikolan perustaman saunaseuran jäsenet psykoanalyytikko Hannu Sikkilä, professorit Jaakko Elenius, Heikki Kirjavainen ja Tuomo Mannermaa, rovasti Arvi Tuomi ja kappalainen Antti Vasari. Vapaan sanan jälkeen loppusanat lausuu kunnanjohtaja Markku Koski. Seminaari päättyy Sievin kirkossa klo 19.00 pidettäviin iltaseuroihin, joissa puhuvat Anita Leppälä, Eeva Eerola ja ja Veli Tuomi. Vuosina 1917-1987 eläneen Lauri Haikolan muistoseminaariin kutsutaan kaikkia Haikolasta ja Sievistä kiinnostuneita. Seminaarin järjestävät yhteistyössä Ylivieskan kansalaisopisto, Sievin kunta, Sievin seurakunta ja Sievin kylät -hanke.