Naisten aamukahvit toimitalo Pietarissa - ”Älä aliarvioi rukouksiasi”

Toista kertaa järjestettävät ”Naisten aamukahvit” pidetään lauantaina marraskuun 17. päivänä klo 9 – 10.30. Ensimmäinen, syyskuussa pidetty vastaava tilaisuus onnistui yli odotusten ja paikalla olikin noin 30 naista.

Aamukahvit tarjoaa naisille pienen lepohetken arjen keskelle ja antaa eväitä arjen haasteisiin. Samalla omia taakkoja voi keventää, saada ja jakaa vertaistukea tai tulla vain kuulemaan, mitä Raamatun naiset ja muut osallistujat jakavat aamun teemasta.

Toisen kokoontumiskerran teemana on ”Älä aliarvioi rukouksiasi”.  Rukoilevana naisena Raamatusta on tällä kertaa profeetta Samuelin äiti Hanna. Hannan kerrotaan murheen murtamana rukoilleen yhden ja saman asian puolesta. Mitä rukous on? Liikuttaako minun rukoukseni todellakin sitä kättä, joka liikuttaa maailmaa? Entä silloin kun en itse jaksa rukoilla?

Tilaisuuden sisältönä on tälläkin kertaa aluksi kevyt aamupala, musiikkia Eija Kantolan johdolla sekä otteita Maija Nymanin kirjasta ”Naisia kaivolla”.

Alustuksen jälkeen jakaannutaan ryhmiin. Ryhmäkeskusteluissa ei ole pakko jakaa omia elämänkokemuksia, mutta siihen on toki mahdollisuus. Mukaan voi tulla siis pelkästään kuulijaksi. Lopuksi tarjotaan mahdollisuus esirukoukseen sitä haluaville.

Kokoontumispaikkana on toimitalo Pietarin nuorisotila Vitis, jossa on mukavat oleskelu- ja kahvittelutilat. Pihalla opasteet.

Aamupala, kahvi, tee, lisukkeena suolaista ja makeaa on osallistujille maksuton. Naisten aamukahville ovat tervetulleita kaikenikäiset ja eri elämäntilanteissa elävät naiset.