Mikä kirkolle nimeksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 5.11.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti pyytää seurakuntalaisilta perusteltuja ehdotuksia uuden kirkon nimeksi. Vaikka kirkon suunnittelu on kesken eikä rakentamispäätöstäkään ole vielä tehty, on uuden kirkon suunnittelu kuitenkin siinä vaiheessa, että kirkolle olisi hyvä päättää nimi. Teema ja nimi ohjaisi kirkkoon tilattavan taiteen ja tekstiilien suunnittelua.Kysymyksessä ei ole varsinainen nimikilpailu, vaan tarkoitus on kerätä seurakuntalaisten ajatuksia, joiden pohjalta lopullista nimeä työstetään. Ehdotuksia voi jättää kirkkoherranvirastoon tai sähköpostilla osoitteeseen ylivieska(at)evl.fi marraskuun loppuun saakka.

Ylivieskan ja Sievin seurakuntien yhteistä talousjohtajan virkaa haki 1.11. päättyneellä toisella hakukierroksella entisten hakijoiden lisäksi seitsemän hakijaa. Kirkkoneuvosto kutsui heistä 16.11. pidettävään haastatteluun kauppatieteen maisteri, kehityspäällikkö Kai Korhosen ja toisen hakijan, joka ei halua nimeään julkisuuteen.

Seurakuntapastori Veli-Matti Linnanmäelle myönnettiin virkavapautta jatko-opiskeluja varten 31.8.2019 saakka. Kesäteologiksi 15.5.-31.7.2019 väliseksi ajaksi valittiin Vilma Saarinen. Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi Kirkkotalakoiden keräystilanne. Lokakuun loppuun mennessä lahjoitusvaroja on kasassa 576.186 euroa. Heinäkuussa kerätyn valtakunnallisen kolehdin osuus on 85.000 euroa.