Ruskakööri konsertoi Alavieskassa ja Ylivieskassa

Kiimingin Ruskakööri konsertoi sunnuntaina 25.11. klo 13 Alavieskan seurakuntakodilla ja klo 17 Suvannon kappelissa. Kuoronjohtajana toimii Risto Ainali. Konsertin ohjelmassa on osia Lasse Heikkilän Suomalaisesta messusta, Tuomo Nikkolan Sinun rauhasi anna mulle ja Vesa Erkkilän Siinä on rakkaus. Risto Ainalin sovituksia ovat mm. Dvorakin Moldau sekä Beethovenin Te taivaat soikaatte kiitosta Herran.

Kiimingin seurakunnan Ruskakööri on aloittanut toimintansa 2011. Ensimmäisenä johtajana toimi kanttori Tuomo Nikkola. Risto Ainali on johtanut kuoroa vuodesta 2014 alkaen.

Kuorossa laulavat ovat eläkeläisiä. Laulajat tulevat pääosin Kiimingistä mutta myös Haukiputaalta ja Oulusta. Kuorossa on sopivasti laulajia jokaisessa äänessä, ja musiikillinen tavoite on laulaa 4-äänisesti pääasiassa hengellisiä lauluja.

Kuoron mottona on välittää kuulijoille iloisella esityksellä kristillisen uskon perussanomaa Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.