Kuvakooste ja videolinkki kirkkoherra Eija Nivalan virkaan asettamisesta

Sunnuntaina 17.2.2019 asetettiin virkaan Ylivieskan 11. kirkkoherra Eija Nivala. Virkaan asettamisen toimitti piispa Jukka Keskitalo avustajineen. Koko piispanmessu ja juhla ovat katsottavissa PaikallisTV:n sivuilla tästä linkistä. Eijan saarna on myös luettavissa täältä.

Saarnassa Eija Nivala vei päivän tekstin viinitarhan pitäjästä Angolaan, Shangalalan maisemiin, jossa Nivalat ovat työskennelleet lähetystyössä. "Kunpa meille jokaiselle joku sanoisi joskus: parhaansa tekeminen riittää. Armoon ei sitäkään tarvita. Jumalan armoa ei voi ansaita. Se annetaan meille ilmaiseksi. Silloinkin kun sitä vähiten ansaitemme"

Virkaan asettamisessa piispa Jukka Keskitaloa avustivat kirkkovaltuuston puheenjohtaja Tarja Koutonen (vas.), lääninrovasti Kari Tiirola, rovasti Timo Määttä ja vs. kappalainen Eeva-Kaisa Laakko.

Lauluyhtye Roots esiintyi juhlassa. Vasemmalta Teija Siirtola, Eija Kantola, Jaana Yrttiaho ja Jouko Kantola.

Kuvat: Jussi Leppälä