Kirkon paikan vaihtokirja kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 19.2.2019:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle Ylivieskan kaupunginvaltuuston hyväksymän, kirkon paikkaan liittyvän, vaihtokirjan hyväksymistä kaupungin kanssa. Seurakunta luovuttaisi vaihtokirjalla tilan, jolla seurakuntakoti Maria on. Vastaavasti kaupunki luovuttaisi nykyisen kirkkopuiston tilan uuden kirkon tontiksi. Vaihdossa ei suoritettaisi välirahaa. Kirkkovaltuustolle esitetään myös, että kirkkoherra ja talousjohtaja oikeutetaan allekirjoittamaan lopullisen vaihtokirjan, kun asemakaavamuutos on hyväksytty kaupunginvaltuustossa ja valtuuston kaavaa koskeva hyväksymispäätös on saanut lain voiman.

Seurakunnan tilintarkastajaksi kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle valittavaksi edelleen valtuustokaudelle 2019-2022 tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy:tä.

Ylivieskan seurakunnan tietosuojavastaavaksi nimettiin Kokkolan seurakuntayhtymän palkkaama henkilö 1.3.2019-29.2.2020 väliseksi ajaksi. Yhtymä tarjoaa tietosuojavastaavan palveluja Kokkolan, Kalajoen ja Limingan rovastikunnan seurakunnille. Kustannuksiin päätettiin osallistua jäsenmäärän mukaisessa suhteessa. Ylivieskan seurakunnan hallinnoiman Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen jäsenseurakunnille päätettiin lähettää IT-aluekeskusta koskeva tietosuojasopimus hyväksyttäväksi. Lisäksi kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi raportin tietosuojatyön tilasta seurakunnassa ja hyväksyi seurakunnan tietosuojapolitiikan. Seurakunnan edustajaksi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen johtokuntaan valittiin Jussi Leppälä ja henkilökohtaiseksi varajäseneksi Kaisa Toivoniemi.

Kirkkoneuvosto hyväksyi rippikoulusuunnitelman lähetettäväksi Oulun hiippakunnan tuomiokapituliin. Suunnitelma sisältää vuosisuunnitelman, yksittäisten rippikoulujen toteutussuunnitelman sekä rippikoulun paikallissuunnitelman kolmevuotisen runkosuunnitelman.

Kirkkoneuvosto myönsi Marjo Karppiselle eron Merijärven kappeliseurakunnan osa-aikaisen diakonian virasta. Toistaiseksi diakoniatyö Merijärvellä päätettiin hoitaa muiden viranhaltijoiden toimesta ja palata asiaan seuraavassa kokouksessa.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukaiset sopimustarkistukset yleisen palkkausjärjestelmän, ylimmän johdon palkkausjärjestelmän ja tuntipalkkajärjestelmän osalta 1.4.2019 lukien.