Kirkko kasvaa ja maailma muuttuu, kuulumisia Tansaniasta

Tervetuloa kuulemaan terveisiä kasvavan kirkon ja nopeassa muutoksessa olevan yhteiskunnan keskeltä Tansaniasta Toimitalo Pietariin, nuorisotila Vitikseen keskiviikkona 8.5. klo 18.

Illassa vieraileva Mikko Pyhtilä on ollut työssä Tansaniassa, jossa hän toimi sekä Victoriajärven itäisen että kaakkoisen hiippakunnan lähetys- ja evankeliointityön koordinaattorina. Toimenkuvaan kuului muiden muassa elokuva-autotoiminnan (Sinema Leo) koordinointi ja pienten alkavien seurakuntien toiminnan tukeminen. Työ avasi mielenkiintoisia näköaloja kasvavan kirkon keskelle. Mikko on toiminut myös Tansanian aluetiedottajana, alueellisena ympäristövastaavana ja hän on opettanut ympäristö- ja ihmisoikeusteemoista. Mikkoa kiinnostaa kirkollisten teemojen ohella ympäristö- ja oikeudenmukaisuuskysymykset, kuten läheltä seurattu ilmastonmuutoksen ilmeneminen Pohjois-Tansanian maaseudulla. Näihin teemoihin liittyen Mikko on kirjoittanut myös kaksi kirjaa, Reilusti tasan (2007) ja Sadetta odotellessa (2014). Mikko asuu Oulussa.