Matkamiehen iltarukous Jukka Harvalan muistolle

Chorus Vallis-kuoro ja Jouko Kantolan yhtye esittävät lauantaina 25.5. klo 18 Vielä mä toivon – Matkamiehen iltarukous –teoksen Raudaskylän Kristillisellä Opistolla. Esitys on muistokonsertti heinäkuussa 2018 kuolleen Jukka Harvalan elämäntyölle musiikin ja erityisesti gospelmusiikin saralla. Jukka keräsi useita kertoja ihmisiä laulamaan ja soittamaan yhdessä. Näin syntyivät alueellisin voimin toteutetut Afrikkalainen gospelmessu sekä Laulu yhteisestä leivästä-, Tervetuloa Tuomas- ja Matkamiehen iltarukous-esitykset. Jukan ystäväpiiri oli laaja ja hänen lämmin persoonansa sai ihmiset liikkeelle tekemään yhdessä hyvää.

Vielä mä toivon – Matkamiehen iltarukous on Jaakko Löytyn säveltämä ja sanoittama teos. Sen toteuttavat Chorus Vallis-kuoro Soili Aution johdolla ja Jouko Kantolan yhtye. Ajatus muistokonsertista syntyi Jukan kuoroystävien keskuudessa. Matkamiehen iltarukous oli Jukalle erityisen tärkeä ja hän oli useita kertoja kokoamassa väkeä ja järjestämässä juuri tämän teoksen esityksiä, viimeksi syyskuussa 2016 Ylivieskan kirkon rakentamisen hyväksi. Tällä kertaa kolehti kerätään Nivalan herättäjäjuhlien hyväksi.

Jukka itse kirjoitti teoksesta vuonna 2007 tekemäänsä tiedotteeseen ”Tunnin kestävän kokonaisuuden jakavat Psalmit ja matkaajan ajatukset oman elämänsä kysymysten keskellä. Teos on ajaton."

Jukka oli järjestämässä Matkamiehen iltarukousta viimeksi syksyllä 2016 Ylivieskan Kirkkotalakoiden hyväksi (kuva: Marjo Pylväs)