Taizé 2020 - Pääsiäismatka nuorille

Taizé 2020 - Pääsiäisviikko Taizéssa nuorille

Ylivieskan lukio ja seurakunta ovat järjestaneet yhdessä nuorten Taizé- matkoja vuodesta 1999.

Seuraava matka tehdään ensi vuoden pääsiäisenä la 4.4.- su 12.4.2020.

Mukaan matkalle mahtuu noin 30 nuorta. Ikäraja on 17-vuotta matkan alkaessa, koska Taizéssa tämä on nuorten ikäraja. Myös aikaisemmilla matkoilla olleet nuoret voivat tulla mukaan tälle matkalle.Matka tehdään lentämällä Geneveen Finnairin lennoilla. Taizessa ollaan siis pääsiäisviikko, jolloin sinne kokoontuu noin 5.000 nuorta ympäri maailmaa.

Matkan kustanukset nuorelle ovat tämän hetken arvion mukaan 300-350€
Lopulliseen omavastuuosuuteen vaikuttaa junamatkan hinta ja se, miten paljon saadaan avustuksia sekä yhteisten myyntien ja talkoiden tulot. Matka sijoittuu pääsiäisviikolle, jolloin lukiosta tai muusta koulusta tarvitaan vapaata neljälle arkipäivälle. Matkaan sisältyy yhteisiä kokoontumisia ja leiri Törmälässä. Ylivieskan lukiolainen saa osallistumisesta suorituksen kurssista UE8.

Ilmoittautuminen matkalle alkaa 3.6 klo 18 !! tämän linkin kautta !!
Matkalle mahtuu noin 30 nuorta ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ilmoittautumisten jälkeen elokuussa on ryhmän ensimmäinen tapaaminen.

Mikä on Taizé?

Etelä-Burgundissa Ranskassa sijaitseva Taizé on ekumeeninen ja kansainvälinen yhteisö, johon kuuluu noin sata askeettisuuteen, naimattomuuteen ja hengellisten asioiden jakamiseen sitoutunutta veljeä. Taizén perusti veli Roger vuonna 1945. Pienestä muutaman veljen yhteisöstä alkoi hiljalleen muodostua erityisesti nuorten suosima pyhiinvaelluskohde. Nykyisin Taizé kerää vuosittain tuhansia nuoria, pelkästään pääsiäisenä Taizéssa on jopa 5000 nuorta. Päivittäiset rukoushetket, Taizé-laulut ja hiljentyminen ovat tehneet yhteisön tunnetuksi. Taizé on kuitenkin paljon muutakin: iloa, riemua, yhdessä tekemistä, uusia ystäviä ja kohtaamisia, oivalluksia elämästä ja uskosta.

Lisätietoa matkasta antavat:

Kalle Luhtasela p. 0444294548, etunimi.sukunimi@edu.ylivieska.fi