Katso varhaisnuorisotyön esittelyvideo

Ylivieskan seurakunnan varhaisnuorisotyö ilolla esittää Niklas Vuorenmäen tekemän esittelyvideonTällä videolla pääset vilkaisemaan millaista toimintaa Ylivieskan seurakunnassa järjestetään varhaisnuorille.

Nyt on nimittäin juhlavuosi! Kirkon tekemä työ kouluikäisten parissa täyttää tänä vuonna sata vuotta! Juhlavuoden teemana on 100 vuotta iloa. Sitähän se on. Iloa kouluikäisten parissa. Kouluikäisten muksujen kanssa on huikeaa tehdä töitä. Se ilo, riemu ja innokkuus ovat sellaista, joka tarttuu myös aikuisin.

Ylivieskassa tätä juhlavuotta vietetään kouluikäisten kesäleireillä, kymppisynttäreillä ja syyslomalla järjestettävässä Yö kirkossa-seikkailussa Merijärvellä. Kouluikäiset ovat aktiivisesti mukana seurakunnan toiminnassa kerhojen, tapahtumien, retkien ja leirien muodossa. Ylivieskassa vuodesta toiseen kestosuosikkina ovat olleet leirit Törmälässä. Viime vuonna Ylivieskassa järjestetyillä 7-14 -vuotiaiden leireillä oli osallistujia 680. Nyt on taas se aika vuodesta, kun koululaisten kesäloma on alkanut. Meillä nuorisotyössä se tietää leirikauden alkamista. Tänäkin kesänä Törmälässä leireillään neljän rippileirin ja kuuden kouluikäisten leirin merkeissä. Iloa ja riemua kesääsi!

Juha Niemelä

ä