Musiikkilahjoitus Kirkkotalakoille

Ylivieskan Kirkkotalakoot on saanut merkittävän, yli 200 cd-levyn lahjoituksen A-MEN -lauluyhtyeeltä. A-MEN on 30 miehen lauluyhtye ja lahjoituslevy on viime syksynä julkaistu Matka. Levy sisältää 15 virttä ja sen kannessa on graafinen teos kirkosta, hyvin Ylivieskan palanutta kirkkoa muistuttava. Lahjoituksena saatujen levyjen koko tuotto menee Ylivieskan Kirkkotalakoisiin ja sitä voi ostaa 22 euron hintaan Ylivieskan kirkkoherranvirastosta.

Kirkkotalakoot jatkuvat, vaikka uuden kirkon hanke on keskeytynyt kirkkohallituksen virastokollegion kielteisen päätöksen vuoksi. Asia on näillä näkymin tulossa kuitenkin uudestaan esille kirkkohallituksen elokuun täysistunnossa. Kirkkoneuvosto on päivittänyt keräystoimikunnan kokoonpanon ja järjestäytymiskokous pidetään juhannuksen jälkeen. Kaikki Ylivieskan kirkon uudisrakentamisen hyväksi tehtävät lahjoitukset pyydetään osoittamaan Ylivieskan seurakunnan tileille:

FI65 2114 1800 0628 68 Nordea

FI69 5534 0510 0000 80 Op

FI16 8000 1200 8620 28 Danske

Lahjoituksissa uuden kirkon hyväksi käytetään viitettä "Ylivieskan kirkko". Keräysvaroja on kasassa 7.6.2019 mennessä 666.042 euroa.