Kaija-Maija Perkkiö Kirkkotalakoot-keräystoimikunnan puheenjohtajaksi

Kesäkuussa päivitetty Kirkkotalakoot-keräystoimikunta valitsi puheenjohtajakseen Kaija-Maija Perkkiön ja varapuheenjohtajaksi Esko Salmikankaan. Uusina jäseninä toimikunnassa ovat Perkkiön ja Salmikankaan lisäksi Vesa Isosalo ja Juha Nivala. Vanhoina jäseninä jatkavat Terttuirmeli Haapakoski, Samuli Savela ja Roope Rantala sekä Ylivieskan Kotiseutuyhdistyksestä Arja Nevanperä, Esa Koivisto, Mauri Takalo-Kippola ja Aila Rahkala. Kirkkotalakoot ovat keränneet reilun kahden vuoden aikana 674 777 euroa tavoitteena olevasta miljoonasta.

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi uuden kirkon rakennussuunnitelman huhtikuussa ja Oulun hiippakunnan tuomiokapituli antoi asiasta puoltavan lausunnon toukokuussa. Hanke  keskeytyi, kun kirkkohallituksen virastokollegio jätti rakennussuunnitelman vahvistamatta kesäkuun alussa. Asia tulee kuitenkin uudestaan esille 21.8. kirkkohallituksen täysistunnossa.

Kirkkotalakoot-keräystoimikunta ideoi keskiviikkoiltana 7.8. uusia keräystoiminnan muotoja, joita on tarkoitus käynnistää kirkkohallituksen vahvistamispäätöksen jälkeen. Kesätauosta huolimatta Kirkkotalakoot jatkuvat. Kaikki Ylivieskan kirkon uudisrakentamisen hyväksi tehtävät lahjoitukset pyydetään osoittamaan Ylivieskan seurakunnan tileille:

FI65 2114 1800 0628 68 Nordea
FI69 5534 0510 0000 80 Op
FI16 8000 1200 8620 28 Danske
Lahjoituksissa uuden kirkon hyväksi käytetään viitettä "Ylivieskan kirkko".

julkaistu 8.8.2019