Olkkari-illat alkavat jälleen – tule mukaan tekemään käsitöitä

Kuva: Jaana TuomiKaikille yhteiset käsityöillat, eli Olkkari-illat alkavat maanantaina 16.9.2019 klo 18–20 jatkuen joka toinen maanantai Nuorisotila Vitiksen (sisäänkäynti B) olohuoneessa. Olkkari-illoissa voit tehdä omia käsitöitä itsellesi tai lahjoittaa diakonia– ja lähetystyölle. Vuosien aikana olemme mm. neuloneet lapasia 10-vuotialle, villasukkia rippikoululaisille, vauvasukkia kastekoteihin ja sukkia 80-90 –vuotiaille. Tulevana talvena talkootyönä neulotaan vauvasukkia ja muistokirkkolapasia sekä askarrellaan kortteja.

Muistokirkkolapaset on suunnitellut Sisko Knuuti. Idea lähti itämään, kun hän osti Ylivieskan kirkko- postikortin Kirkkotalakoot kojulta pari vuotta sitten syksyllä. Kirjoneulemallin suunnittelu on ollut hänelle mieluinen ja luova tehtävä. Muistokirkkolapasia neuloen ja ostaen voimme osallistua uuden kirkon rakentamiseen. Lapaset tulevat myyntiin myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Olkkari-iltoihin kutsumme nuoria, opiskelijoita, eläkeläisiä, äitejä, isejä, lapsia, mummoja ja vaareja – eli kaiken ikäisiä. Ja vaikka et osaisikaan neuloa, Olkkari-illasta varmasti löytyy opettajia. Seurakunta kustantaa talkootöiden langat ja tarjoaa iltapalaa. Olkkari-illoissa on mukana seurakunnan nuoriso-, lähetys- ja diakoniatyö.