Rebekka Naisten aamukahveilla

Rebekkan tarina on kuin suoraan saippuasarjasta. Siihen sisältyy rakkautta, vaikeuksia, petosta ja perheen sisäistä suosimista.

Rebekka sai Jumalalta kutsun rakkaan äitinsä menettäneen Iisakin vaimoksi. Hän jätti lapsuudenperheensä. Pitkällisen odotuksen ja vaivalloisen raskauden jälkeen hän sai kaksi poikaa. Vanhempi pojista, Eesau, oli isälleen tärkeämpi; äiti puolestaan suosi ja helli nuorempaa, Jaakobia.

Rebekkasta, nuoresta kauniista sulhastaan vastaan innolla juoksevasta naisesta sukeutui ehkä katkeroitunutkin miestään ja toista poikaansa vastaan juoniva iäkäs nainen. Tuttua monessa perheessä, meistä jokainen on omassa perheessään kokenut olevansa tietyssä roolissa. Rooli on voinut olla isän tyttö tai mamman poika.

Rebekkan kertomusta syksyn ensimmäisillä Naisten aamukahveilla lauantaina 28.9. klo 9-10.30 toimitalo Pietarin Vitiksessä avaa Riikka Talvitie. Rebekkan lisäksi Naisten aamukahvien ohjelmassa kevyt aamupala, keskustelua, musiikkia ja mahdollisuus esirukoukseen.