Naisten Pankin infoilta Ylivieskassa

Naisten Pankin yhteyspäällikkö Jenna Soikkeli vierailee Ylivieskassa tiistaina 19.11. klo 18 alkavassa infoillassa toimitalo Pietarissa. Hän kertoo Naisten Pankin toiminnasta ja tuo tuoreet terveiset juuri päättyneeltä Kambodzan matkalta. Ylivieskassa ollaan aloittamassa Naisten Pankin paikallistoimintaa ja kaikki asiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita iltaan.

Ylivieskassa kaksi kertaa järjestetty Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuma on tunnetuin Naisten Pankin keräystempaus. Kävelytapahtumissa on ollut mukavasti väkeä, joten järjestelyissä mukana olleille heräsi kiinnostus selvittää, olisiko Ylivieskassa myös kiinnostuneita paikallistoimintaan. Naisten Pankin toiminta on tapahtumakeskeistä, joten mukana oleminen ei ole sitovaa, vaan osallistua voi vaikka vain kerran vuodessa hyvän asian puolesta.

Naisten Pankki on vapaaehtoisjärjestö, joka on kerännyt kymmenen toimintavuotensa aikana jo miljoonia kehitysmaitten naisten koulutukseen ja yrittäjyyteen. Naisten Pankin hankkeet toteuttaa Kirkon Ulkomaanapu, jolla on vuosikymmenien kokemus humanitaarisen avun antamisesta, kehitysyhteistyöstä ja laaja asiantuntijaverkosto käytettävissään. Naisten Pankin lahjoitusvaroja hallinnoi Kirkon Ulkomaanavun säätiö.