Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 29.10.2008

Seurakunnan puretun toimitalon alue tilapäisparkkipaikaksi

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle seurakunnan kirkollisveroprosentiksi ensi vuodelle edelleen 1,75. Talouden tilanne on tiukkenemassa mittavien kiinteistöinvestointien vuoksi. Siksi toimintamenojen kasvu tekeillä olevassa ensi vuoden budjetissa pyritään rajaamaan minimiin.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi kuluvan vuoden lisätalousarviotarpeen. Investointisuunnitelma on tarkentunut vasta vuoden aikana. Määrärahat ovat ylittyneet Heikkilän purkukustannusten, Suvannon huoltorakennuksen, Seurakuntakoti Marian peruskorjauksen ja Heikkilän toimitalon suunnittelun osalta yhteensä 168.500 eurolla.

Seurakuntakeskuksen parkkipaikan rakentaminen siirtyy ensi keväälle. Tilapäisparkkipaikka rakennetaan kuitenkin mahdollisimman pian ajamalla ylimääräiset maat pois ja tasaamalla vanha Pietarin toimitalon pohja murskeella.

Heikkilän uuden toimitalon rakennusurakka jatkuu aikataulun mukaisesti kattotuolien pientä viivästymistä lukuun ottamatta. Kantavista betoniseinistä on valettu 60 % ja muuratuista seinistä on valmiina jo 30 %. Kirkkoneuvosto käsitteli myös tämän vuoden kiinteistötarkastuskertomuksen.