Pyhäkouluun - pyhäkoulunopettajaksi!

Olet kutsuttu – tule mukaan!
Lupaatko huolehtia lapsesi kristillisestä kasvatuksesta? Näin kysytään kastehetkellä vanhemmilta ja kummeilta. Sylissäsi on kallein ja arvokkain lahja, jonka olet saanut Taivaan Isältä. Haluat antaa hänelle rakkautta ja turvallisuutta, jotta hänestä tulisi tasapainoinen ja onnellinen ihminen. Kristillinen opetus antaa lapsesi elämälle merkityksen. Raamatun kertomusten kautta opimme myös lähimmäisen huomioimista.
   Seurakunta haluaa olla tukemassa vanhempia kasvatustehtävässä eri tavoin. Sunnuntaisin kokoontuvat pyhäkoulut kutsuvat lapsia pieneen kirkkohetkeen. Sieltä saat kotiinkin taulun, merkin ja lehden. Pyhäkoulupaikka selviää kirkollisista ilmoituksista. Etukäteen ei tarvitse ilmoittautua ja mukaan voi tulla kesken vuottakin tai aina silloin kun sopii.
   Kutsumme myös muutaman kerran vuodessa yhteisiin pyhäkouluhetkiin Suvannolle. Eka kerta on sunnuntaina 23. marraskuuta Suvantomessun aikana. Lasten kirkot, retket ja juhlat ovat osa pyhäkoulua, samoin ulkopyhäkoulut.  Koko perhekin voi osallistua näihin tilanteisiin. Pyhäkouluja on myös päiväkodeissa ja perhepäivähoitopaikoissa. Ne ovat ns. arkipyhäkouluja, mutta sanoma on sama kuin sunnuntaipyhäkouluissakin.
   Pyhäkoulunopettajia tarvitaan. Jos olet kiinnostunut tästä tärkeästä vapaaehtoistyöstä, ota yhteyttä Kaarina Jaatiseen p. 044-7118640. Tervetuloa rohkeasti mukaan toimintaan!

”Hän joka päivä auttaa kaikkia lapsia. Myös minuun katso, Jeesus, ja siunaa minua.” Kuvassa Savelan pyhäkoululaiset Jenna, Essi ja Markus Salmela sekä Tuomas, Aleksi ja Matias Jylhä. Kuva - Heidi Jylhä