Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 26.11.2008

Ylivieskan seurakunnan budjetista 150.000 euron leikkaus

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto lähetti ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman uudelleen valmisteluun tiukkojen talousnäkymien vuoksi. 348.000 euroa alijäämäisestä ja 172.000 euron negatiivisen vuosikatteen sisältävästä budjetista pitäisi pystyä tekemään reilu 150.000 euron leikkaus. Käytännössä neuvoston päätös tarkoittaa toiminnan ja henkilöstömenojen huomattavia supistuksia kautta linjan. Työntekijät kokoontuvat käsittelemään asiaa ensi keskiviikkona ja kirkkoneuvosto odottaa leikattua budjettiesitystä 11.12. kokoukseen.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Suvannon hautausmaan uusien uurnahautaus- ja tuhkan sirottelu-lohkojen hinnat. Neljän uurnasijan hautapaikka alustapalkilla maksaa ylivieskalaisilta 110 euroa ja toispaikkakuntalaisilta 150. Yksittäinen nimetön paikka muistolehdosta ja sirottelualueelta maksaa 10 euroa ja mahdollinen muistolaatta 80.

Rovastikunnalliseen erityisnuorisotyönohjaajan virkaan oli määräaikaan mennessä kaksi pätevää hakijaa. Haastattelun jälkeen valinnat tehdään 11.12.

Tuomo Haikolan valtuustoaloite pienten koirakieltomerkkien laittamisesta hautausmaa-alueille hyväksyttiin. Samalla neuvosto päätti yleisestä koirakiellosta hautausmaa-alueilla. Maija-Liisa Kitinojan valtuustoaloite varhaisnuorten paremmasta auttamisesta jätettiin seurakunnan ja kaupungin nuorisotyön yhteiseen valmisteluun.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi seurakunnan puhelinvaihteen siirtymisen mobiilivaihteeksi 17.11. alkaen kahden vuoden määräajaksi ja perheneuvoja Eija Mukan tehtäväänsiunaamisen 7.12.

Kansainvälistä kristittyjen ykseyden rukousviikkoa 18.-25.1.2009 vietetään Ylivieskassa Taize-tyyppisen ehtoo- ja rukouspalveluksen sekä yhteiskristillisen rukousillan merkeissä.