Kristittyjen ykseyden rukousviikko kutsuu rukoilemaan yhdessä

Ekumeenisen toiminnan peruselementti on rukous. Jeesus rukoili jäähyväisrukouksessaan: “Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.” (Joh: 17:21). Kristittyjen ykseyden ekumeenista rukousviikkoa vietetään maailmanlaajuisesti 18.-25.1.

Yhteinen rukousilta
Ylivieskan ev.lut. seurakunta on kutsunut kaikki paikalliset herätysliikkeet ja kristilliset kirkkokunnat yhteiseen rukousiltaan Suvannon kappeliin keskiviikkoiltana 21.1. Illassa keskitytään yhteiseen rukoukseen ja lauluun. Jokainen taho valmistelee iltaan lyhyen rukouksen ja tuo mukanaan yhden hengellisen laulun. Rukousilta on kaikille avoin ja sillä halutaan korostaa käytännössä kristittyjen yhteyttä.
Messu ja ehtoopalvelus
Kristittyjen ykseyden rukousviikko on teemana myös sunnuntain 18.1. kirkossa pidettävässä messussa ja illalla Suvannon kappelissa järjestettävässä Ekumeenisessa ehtoopalveluksessa. Ehtoopalveluksen ortodoksisen ehtoorukouksen toimittaa Metropoliitta Panteleimon avustajanaan Isä Antero Petsalo. Puheenvuoroja ekumeniasta käyttävät Metropoliitta Panteleimon, kirkkoherra Timo Määttä ja pastori Kalle Luhtasela. Illan päättää pieni Taize-lauluista koottu iltarukous, jonka toteuttaa rovasti Tuomo Kälviä Taize 09-matkan nuorten kanssa.

Kristittyjen ykseyden rukouspäivän messu
su 18.1. klo 10 kirkossa Eeva-Kaisa Laakko, Timo Määttä, Martti Murtoperä, kirkkokuoro.

Ekumeeninen ehtoopalvelus
su 18.1. klo 18 Suvannon kappelissa
ortodoksinen ehtoorukous Metropoliitta Panteleimon ja Isä Antero Petsalo, puheenvuoroja ekumeniasta Metropoliitta Panteleimon, Timo Määttä, Kalle Luhtasela, pieni iltarukous Tuomo Kälviä ja Taize 09 nuoria, kolehti Taizematkan hyväksi, iltatee.

Kristittyjen ykseyden rukousviikon rukousilta
ke 21.1. klo 19 Suvannon kappelissa, mukana paikalliset herätysliikkeet ja kristilliset kirkkokunnat