Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 12.1.2009

Perhejumalanpalvelukset edelleen kymmeneltä

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto pohti perhejumalanpalvelusten ajankohtaa, mutta päätti säilyttää sen kuitenkin nykyisellään eli aamukymmeneltä. Perhejumalanpalveluksia pidetään noin kerran kuussa kirkossa päiväjumalanpalveluksina. Neuvosto toivoi perhekirkkojen suunnitteluun ja toteutukseen mukaan enemmän lapsia ja nuoria.

Lokakuussa pidetyn piispantarkastuksen raportissa tuotiin esille Merijärven kirkon hautausmaan vapaiden hautapaikkojen vähyys. Kirkkoneuvosto päätti aloittaa hautausmaan laajentamisen valmistelun.

Seurakuntakoti Marian parkkipaikan laajennuksen rakennuslupahakemus päätettiin panna vireille. Kirkkoneuvosto hyväksyi myös talousarvion täytäntöönpano-ohjeet, uuden toimituspalkkiosuosituksen sekä kevään kolehtisuunnitelman.