Eroryhmä aloittaa Ylivieskassa

Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskus järjestää ensimmäisen eroryhmän toimintakautensa aikana.
   Eroryhmään kutsutaan mukaan niitä jotka ovat kokeneet eron tuomat kipeät ongelmat. Eron ei tarvitse olla juuri tapahtunut vaan hoitamaton ero voi kuluttaa vielä vuosienkin takaa. On todettu, että samoja asioita kokeneet ihmiset ovat parasta tukea toisillensa – puhumme vertaistuesta. Tätä parhaimmillaan tapahtuu eroryhmässä.
   Eroryhmään osallistuvilta edellytetään ehdotonta vaitiolovelvollisuutta. Ryhmässä kuultuja asioita ei puhuta ryhmän ulkopuolella. Eroryhmään voi osallistua vain toinen eron osapuolista.
   Vetäjät pitävät pieniä alustuksia, mutta pääasiassa ryhmässä keskustellaan ja kuunnellaan, tehdään kotitehtäviä ja käydään omaa eroprosessia läpi.
   Uskalla lähteä pohtimaan omaa matkaasi ja etsimään uusia voimavaroja muuttuneeseen elämän-  tilanteeseesi.
   Ryhmä kokoontuu kymmenen kertaa. Ensimmäinen kokoontuminen on 10.2. klo 16.30-18.30. Ilmoittautuminen ja alkuhaastattelusta sopiminen 26. – 28.1.09 klo 10-12, p.  08 – 425990 Leena Harjunpää / Eija Mukka.