Sururyhmät nuorille sekä lapsensa menettäneille

Kaksi uutta sururyhmää aloittaa Kalajoen rovastikunnassa. Lapsensa menettäneiden sururyhmä alkaa 25. helmikuuta Ylivieskassa Perheasiain neuvottelukeskuksen tiloissa. Lapsen menetys ei tarvitse olla juuri tapahtunut, sillä surun läpikäyminen ja samojen kokemusten jakaminen voi olla tärkeää vielä vuosienkin jälkeen. Tiedustelut ja ilmoittautumiset ryhmän vetäjälle, sairaalateologi Anne Peltomaalle p. 044-7296819 perjantaihin 6.2. mennessä. Apuvetäjänä on Kalajoen kappalainen Ritva-Elina Pylväs.
   Nuorten sururyhmä käynnistyy to 29. tammikuuta klo 17.30 Alavieskan seurakunnan pappilassa. Sururyhmässä on kyse surukokemuksen jakavien nuorten kohtaamisesta ja suruun liittyvien ajatusten ja tunteiden jakamisesta. Sururyhmä kokoontuu neljä kertaa viikoittain noin 1,5 h kerrallaan. Ryhmään ovat tervetulleita yläasteikäiset ja siitä muutaman vuoden vanhemmat nuoret. Lisätiedot ryhmään liittyen Alavieskan seurakunnan nuorisotyönohjaaja Leena Taka-Eilola 050-3230885 tai Ylivieskan seurakunnan diakoniatyöntekijä Satu Similä 044-7118628.