Kolmannen Suvantomessun teema on rukous

Kolmatta Suvantomessua vietetään sunnuntaina 25.1. klo 17 Suvannon kappelilla. Messun alkupuolella on pyhäkouluosuus, jossa pohditaan lasten kanssa messun teemana olevaa rukousta.
   Seurakuntalaiset voivat tutustua ”Kodin uskonnollisen esineistön näyttelyyn”. Näyttelyyn on koottu kodin esineitä, jotka liittyvät pyhiin kokemuksiin, rukoukseen tai hartauteen. Mukana on tauluja, ristipistotöitä, keramiikkaa, ikoneita ym. Näyttelyn kokoamisesta vastaa Silja Visuri ja ryhmä.
   Monenikäisten seurakuntalaisten ja messun toimittajien muodostama ristisaatto aloittaa tilaisuuden kukkien ja kynttilöiden kanssa. Suvantomessussa puhuu Esko Jaatinen ja liturgina toimii Eeva-Kaisa Laakko.
   Seurakunta pääsee taas laulamaan ja musiikista huolehtii tällä kertaa Suvantomessua varten koottu bändi sekä Chorus Vallis kuoro, joka osallistuu yhteislauluihin sekä laulaa välillä myös äänissä. Lauluvalinnoissa on otettu huomioon lapset, aikuiset ja vanhukset. Suvantomessun sävelinä on lauluja Jaakko Löytyn Matkamiehen iltarukouksesta, sekä tuttuja enkelilauluja. Musiikista vastaa Jouko Kantola. Messun yhteydessä vietetään ehtoollista ja lopuksi on kahvi, tee ja jäätelötarjoilu.
   Suvantomessussa voi jättää esirukouspyyntöjä, jotka kirjoitetaan pienille lapuille. Ne viedään messun jälkeen Marja Määtän raamattupiiriin rukoiltaviksi. Raamattupiiriläiset ovat aktiivisia, he leipovat jälleen sämpylät iltapalalle.
   Suvantomessua ovat tällä kertaa järjestelemässä Teija Autio ja Miika Sumela. Tervetuloa Suvantomessuun kaikki Ylivieskan seurakuntalaiset.