Yhteinen rukous yhdistää

Ylivieskalaiset herätysliikkeet ja kristilliset kirkkokunnat kokoontuivat viettämään yhteistä rukousiltaa Kristittyjen ykseyden rukousviikon merkeissä Suvannon kappelille keskiviikkoiltana 21.1. Kirkkoherra Timo Määtän kutsumana iltaan saapuivat lähes kaikki kutsutut tahot, joista jokainen toi mukanaan yhden laulun ja rukouksen. Yhteinen rukoushetki koettiin yhdistävänä asiana. Vaikka kirkkoja ja liikkeitä on monia ja kaikilla erilaisia painotuksia, ovat keskinäinen kunnioitus ja yhteinen rukous kaikkia yhdistävä tekijä.

Rukousillan päätteeksi yhteiskuvassa vas. Heimo Mattila (Uusheräys), Martti Toppi (Helluntaiseurakunta), Jouko S. Niemi (Evankeliumiyhdistys SLEY), Isä Antero Petsalo (Kiuruveden ortodoksinen seurakunta), Timo Kiema (Kansanlähetys), Seppo Kivi (Cityseurakunta), Timo Määttä (ev.lut. seurakunta) ja Jukka Hautala (Herättäjä-Yhdistys).