Helistimet mukaan ja vauvakirkkoon

Vauvakirkon kunniavieras on vauva. Suvannon kappelissa sunnuntaina 8.2. pidettävän vauvakirkon tulijoita pyydetään varustautumaan kirkkoreissulle omalla helistimellä. Tässä kirkkohetkessä on paljon musiikkia luomassa rauhallista tunnelmaa ja pyhän kokemista. Helistin saa helistä vauvan omassa kädessä ylistyksen merkiksi. Jokainen vauva liikkuu musiikkia kuullessaan, siksi kirkossa körötelläänkin. Vauvakirkon toimittavat seurakuntapastori Eeva-Kaisa Laakko ja kanttori Eeva Korhonen. Musiikkipuolella avustaa seurakunnan lapsikuoro.

Vauvakirkkoon kutsutaan siunattaviksi aivan erityisesti viime vuoden aikana kastetut lapset vanhempineen, isovanhempineen, sisaruksineen, kummeineen ja läheisineen. Kastettuja Ylivieskan seurakunnassa oli viime vuonna kaikkiaan 192.